«این هنوز از نتایج سحر است...»
ا. م. شیری ا. م. شیری

۱۲ بهمن ۱۳۹۰

متاسفانه درج تصویر مربوط به «رونمایی...» در وبلاگ بهیچوجه ممکن نشد. لطفا، آن را در نشانی زیر همین نوشتار ببینید.

زمانیکه درسال ۱۹۹۱ میلادی، اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی، یکی از دو قدرت سیاسی، اقتصادی، علمی، صنعتی،... و نظامی جهان تشییع جنازه شد، بسیاری از چپنمایان و وازدگان چپ، علیرغم اعترافات صریح گماشتگان و فراشان امپریالیسم جهانی به قتل سوسیالیسم، تمام مساعی خود را صرف آن کردند تا ثابت کنند، که نه خیر، سوسیالیسم تخریب نشد، بلکه، به این و یا آن سبب، خود بخود «فروپاشید»!

امروز ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۰، ۲۰ سال پس از حکمرانی مطلق سرمایه مالی (دلار)- میلیتاریستی بر جهان، امپریالیسم خبری گزارش می دهد:

ــ در جریان یک بازی فوتبال در پورت سعید مصر، ۷۳ نفر کشته و بیش از ۱۰۰۰ نفر زخمی شدند...

ــ انفجارها و درگیریهای مسلحانه در طرابلس، پایتخت لیبی، ادامه دارد...

ــ در جریان درگیریهای سوریه، ۱۵ ارتشی سوریه بدست مخالفان مسلح کشته شد و در شهر حمص «۸ غیر نظامی، از جمله ۱ کودک» بدست نیروهای دولتی کشته شدند.

هواپیماهای بی خلبان آمریکا مناطق شمال غرب پاکستان را بمباران کردند...

ــ در وال استریت ارزش سهام نازداک و داوجونز به ترتیب ۶۶ صدم درصد و ۱ و ۲۲ صدم درصد افزایش یافت...

_ در جمهوری چچن روسیه از تار موی مقدس حضرت محمد که با هواپیما ویژه از ازبکستان حمل شد، رونمایی شد...

ــ و ...

عراق هم با انفجارات تروریستی و کشتارهای روزمره، یک نماد کامل از صدور دمکراسی و یک داستان بی نیاز از شرح است.

اینها در حالی اتفاق می افتند که در اثر گسترش ابعاد بحران همه جانبه سرمایه داری، اعتراضات به نظام سرمایه داری سراسر اروپا و آمریکا را فراگرفته و در چنین شرایطی، روشن است که امپریالیسم جهانی در غیاب سوسیالیسم و حضور بی رنگ و کم تأثیر نیروهای مترقی، بویژه احزاب کمونیستی و کارگری، تحمیل جنگهای استعماری و هرج و مرج هدایت شونده، ترویج خشونت و بیرحمی، سنگدلی و تنفر به همنوع، خرافات و موهومات در جامعه بشری را بعنوان یگانه راه ادامه حیات خود برگزیده و این آخری (رواج خرافات و موهومات)، در واقعیت خود، دهشتناک ترین خطری است که تمام تمدن و ارزشهای بشری و شاید هستی در روی کره زمین را تهدید می کند.

در زیر، پیوند «رونمایی از تار موی حضرت محمد با حضور مقامات رسمی»* را برای تأمل و تفکر به صاحبان خرد و اندیشه معرفی می کنم. ببینند و خود به داوری بنشینند. اگر این حادثه در «ایران اسلامی»  اتفاق می افتاد، بهیچوجه حیرت انگیز و تعجب آور نبود. چرا که در سایه حاکمیت تئوکراتیک، سالانه دهها و بعضاًَ صدها معجزه و امامزاده جدید در کشور «کشف و ثبت» می شود. دردآور این است که در پی دفن سوسیالیسم، خلقهایی را که با کار و مبارزه قهرمانانه خود، در عرض در حدود ۲۰ سال، در وسیع ترین کشور جهان، در یک کشور نیمه فئودالی- نیمه سرمایه داری ویران شده از جنگ جهانی اول و جنگهای داخلی، عدالت اجتماعی (سوسیالیسم) را برای اولین بار در تاریخ بشر برقرار نموده، به تسخیر فضای کیهانی نائل شدند، با چه معجونی تغذیه می کنند.

اینها و بالاخص این آخری، هنوز از نتایج دمکراسی کذایی سرمایه داری غایب در جامعه شوروی است. «باشیم تا صبح دولت مان بدمد»!

بی عنوان

*- پیوند رونمایی از تار موی حضرت محمد در صفحه ۱ آلبوم با همین عنوان:

http://www.pe.rian.ru/photo/


February 2nd, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی